Hvad skal du overveje, når du skriver en artikel? Tja, afhænger det af hvad du ønsker at formidle til din læser. Vil du oplyse, fremlægge spørgsmålene eller klager? Hvordan disse stilarter for at skrive, og de ord, du bruger, påvirke dine læsere og din trafik?

Information til din læser

På internettet er den mest udbredte af artikler den informativ artikel. Læsere på internettet Tilslut til din artikel, fordi de ønsker at lære, eller løse et problem, de står i øjeblikket. “How To” eller “faktuelle” stykke bør fremlægge levedygtige fakta og mulige løsninger til læseren. Disse typer af artikler kan øge din creditability på internettet som en ekspert.

Pro og Con artikel

Med denne type artikel kan du skråtstille artikel enten for eller imod. Eller du kan præsentere begge sider, og lad din læser drage deres egne konklusioner. I begge tilfælde, uanset om man er for eller imod spørgsmålet, igen det med fakta. Hvorfor? Som altid, din creditability er på linjen.

At klage

Okay, denne artikel er virkelig ikke en type, men jeg følte jeg havde til-adresse. I dette tilfælde bruger forfatteren artiklen som en prædikestol til at udtrykke sin klager. Hvis det er præsenteret smagfuldt, vil du få folk til at lytte. Hvis det er mere af en “Jeg er gal på hele verden” scenario – så dette skrives, jeg personligt mener dog, bør være forbeholdt en blog – din egen.

Eksempel på min egen erfaring med en complainer.

Det har været min vane, for at læse flere artikler af forfatter, bare for at få en fornemmelse for forfatteren og eventuelt se om lidt af hans personlighed kan sive ind i artiklen.

Anyway, jeg stødte på denne hjemmeside, og læse flere af dette enkelte artikler. Til min forfærdelse, fandt jeg artiklerne, jeg læste, bidende og intetsigende. Jeg begyndte at undre sig, hvis denne person nogensinde havde noget godt at sige om noget eller nogen. Så for at give enkelt fordel, at tvivlen, læse jeg mange flere artikler. Til min forfærdelse, at klager og kritik fortsatte. Jeg fandt det usmageligt, intetsigende, og med al den negativitet, der flød gennem personens ord, det faktisk gav mig en hovedpine. Overflødigt at sige, enkelt har mistet min stemme, og jeg klikkede væk. Vi har lært–hvis du klage – Sørg for at du kan støtte dit krav – og ikke gør det alt for ofte, eller over tid mister du dine læsere.

Der er positive og negative måder at præsentere dit ord din læser. Valget er dit om, hvordan du vil præsentere dem (ord). Men husk, klik med musen er stadig valget af læseren.